ACM
Governança local
El 3 de maig presentem els Tallers Lesgislatius 2022 per impulsar tres projectes normatius d'interès per al municipalisme
26 d'abril de 2022
L’Associació Catalana de Municipis i Comarques, a través de la Fundació Transparència i Bon Govern, inicia aquest any 2022 el debat per impulsar tres projectes legislatius de gran interès i impacte en el món local. La presentació tindrà lloc aquest proper dimarts 3 de maig, sota el títol ‘Legislem per avançar. Donem un nou impuls a l’agenda municipalista’ i que es podrà seguir a distància a través de totes les xarxes socials de l’ACM.
Hi participarà el president de l’ACM i alcalde de Deltebre, Lluís Soler, que presentarà en una conferència, les tres grans lleis que han de comptar amb la implicació clara del municipalisme català i en les quals l’ACM vol obrir un debat per afrontar la seva modificació. Es tracta de la nova llei de contractes del sector públic de Catalunya, una nova Llei de governs i finances locals, i un Estatut de l’electe local.
L’acte començarà a les 10 del matí i també comptarà amb la participació de la secretària general de l’ACM, Joana Ortega, i el filòsof i teòleg, Francesc Torralba, que reflexionaran sobre l’adaptació de les normes a la realitat social dels nostres pobles i ciutats.
L’objectiu dels tallers legislatius, promoguts per l’ACM, és generar debat i concretar un posicionament del municipalisme sobre aquestes tres grans iniciatives legislatives.
Notícies relacionades

16 de juliol de 2026 Signem un conveni amb la Fundació Impulsa per promoure la igualtat d’oportunitats entre els joves

9 de juliol de 2026 Analitzem l’impacte de les darreres novetats legislatives en l’urbanisme municipal
