L’Associació Catalana de Municipis (ACM) valora positivament l’avantprojecte de llei de participació ciutadana, però formula propostes per garantir-ne una aplicació adequada al món local .
En primer lloc, plantegem que el tractament dels municipis amb menys recursos no es basi únicament en criteris poblacionals, sinó en la consideració de municipis rurals definida per l’Estatut de Municipis Rurals, incorporant també el mecanisme rural de garantia i l’avaluació d’impacte corresponent.
En segon lloc, des de l’ACM considerem insuficient la previsió genèrica de suport de la Generalitat als ens locals i reclamem assegurar la suficiència financera i tècnica per complir les noves obligacions. També proposem incorporar mecanismes d’avaluació que verifiquin el grau de compliment d’aquest suport, per garantir l’efectivitat real de la llei.