27 de febrer de 2026

Projecte de Decret del Fons d'atenció solidària de subministraments bàsics

L’Associació Catalana de Municipis (ACM) planteja que el Fons d’atenció solidària de subministraments bàsics es configuri com una política estructural de país per fer front a la pobresa energètica, amb una visió integral que combini resposta immediata, prevenció i mesures a llarg termini .

L’ACM destaca el paper central del món local en la detecció i atenció de les situacions de vulnerabilitat, i reclama un finançament suficient, estable i corresponsable entre administracions, evitant traslladar càrregues als ens locals sense recursos. També defensa incorporar una perspectiva d’equitat territorial que tingui en compte les especificitats dels entorns rurals i urbans.

A més, proposa simplificar els procediments, impulsar eines compartides i garantir la interoperabilitat dels sistemes per facilitar la gestió. Finalment, aposta per una governança compartida amb el món local i una avaluació continuada del Fons per adaptar-lo a les necessitats reals del territori.